Jakože, jo?

19.03.2018

Jakože jsem princezna, a jakože ty jsi princ, a jakože jsem ve věži, a jakože mně hlídá drak, a jakože ty ho zabiješ.

Vzpomínáte? Na jakože?

Jakože jsi smutný a já teď přijdu a rozveselím tě.

Nebo jinak.

Jakože jsme indiáni na válečné stezce a tenhle stůl je naše tee-pee.

Hry, které nic nepotřebovali. Jen jakože. A deku, klacek, strom či plácek za domem. Zdravé hry, plné příprav na život a vyrovnávání se s okolím.

Mě to "jakože" úplně pohltilo. S tím, jak jsem milovala klukovskou dobrodružnou literaturu, přišla potřeba si ta dobrodružství odžít. Ještě ve čtrnácti, v době, kdy mé spolužačky pálily za kluky, jsem běhala po lese v manžestrákách s našitými třásněmi a toužila po mokasínech.

Jakože je skvělé, jen se to nesmí zvrhnout. Jak? Asi takto:

Sedím ve škole a tvářím se, jakože dávám pozor.

Dělám, jakože tomu rozumím.

Vypadám, jakože to vím.

Funguje tak hodně lidí. A ve škole? Kdo to ve škole nikdy nedělal, ten kecá!

A všimli jste si, že takto fungují i mnohé reklamy na kosmetiku?

Jen to nenapíší takto:

Napatlejte si tento superkrém a vaše pleť bude jakože zdravá.

Ale spíš takto:

  • Máte obličej jak noviny, co s nimi někdo vysušil boty? Použijte XY a vaše pleť bude vypadat svěže a mladistvě.
  • Už tři noci jste proflámovali a na kruzích pod očima by se vám mohl někdo houpat? Jako po deseti hodinách spánku bude pleť vypadat s rozjasňujícím tónovacím krémem GG. (kdo by si po takovém slibu chodil lehnout, že?)
  • Vypadáte jak ropucha? S ABC Vaše pleť bude působit zdravě a přirozeně a mít sametově hebký vzhled.

Dobré co? To jsem opsala ze skutečných popisů kosmetických zázraků. Všimli jste si, že tam není nic o tom, že bude pleť zdravá a odpočatá a přirozená? Ale stojí tam: bude vypadat, bude působit... Zas jen hra na jakože.

Takže konec hraní, zas až někdy, a to nejlépe na ty indiány.

Teď chvíli doopravdy spát a dělat něco, co skutečně pleť ozdraví a projasní. Prostě už žádné fejky, ne?

Nebo snad chcete chodit s fejkem na obličeji?

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky