Forever young?!

15.12.2019

Možná to máte stejně jako já. Věk jsem nikdy neřešila. Nemám zapotřebí mnoho let po sobě svému okolí říkat, že slavím své 27. narozeniny. Prostě klidně přiznám, že už je mi 28.

Ale ne, vážně, tyhle hry s čísly mne nikdy nebavily. Uvnitř jsem stále stejná a i v devadesáti se budu cítit pořád jako holčička.

Člověk si prostě tak nějak žije den po dni a jednoho dne zjistí, že ho věk (zcela nezávisle na číslech) dohnal. Že mnoho, dříve vágních a abstraktních, pojmů najednou získává zcela konkrétní podobu. Je to zpočátku plíživé a jemné, později znamení přibývá a nabývají na důrazu.

  • První vlaštovka se u mne dostavila při návštěvě doktorky kvůli přibývající váze. Když počítač vyplivl, že mám přibrat dvě kila sádla a tím se problém vyřeší, a já na to nevěřícně koukala a ptala se doktorky, proč se tedy nevejdu do svého oblíbeného oblečení z dřívějších dob řekla, že "to jste ještě byla holčička, teď už jste ženská!"
  • Když jsem si šla pro nové brýle kvůli své krátkozrakosti a uvedla svůj věk, zahlédla jsem žádostivý záblesk v oku optika, následovaný proslovem plným výrazů jako vetchozrakost a bifokální brýle.
  • Další významný okamžik k zamyšlení byl ten, kdy jsem si uvědomila, že mi většina mých kamarádů a vrstevníků uctivě vyká.

A pak už to jde ráz na ráz.

  • Gynekolog bez mrknutí oka předepisuje poukázku na mamograf, protože v tomto věku  už ho pojišťovna hradí.
  • První dítě slaví plnoletost.
  • Šedých vlasů je čím dál víc, ale děti mne nutí je barvit, protože nechtějí mít doma šedovlasou matičku.
  • Při nákupu společenských šatů čím dál víc řeším, co zakrýt a co odkrýt, že to, co se mi líbí, by spíš slušelo dceři, a proč proboha musím šaty velikosti 40 -42 vybírat ze stojanu nadepsaným XXL?
  • Při pohledu do zrcadla se opravdu někdy vkrádá myšlenka: "teď nebo už nikdy", a člověk najednou chápe ta různá mimomanželská vzplanutí ve svém okolí a celkově krizi středního věku. Pojem donedávna nepochopitelný a směšný.

Včera mi jeden kubánec řekl, že tančím jako holka - ragazza (mluvili jsme italsky, nenechte se zmást). Měl to být kompliment. Já vím. Ale znamená to, že už žádná ragazza nejsem?

Takže se k tomu stavím čelem. Už nejsem holčička ani pubertální dívka. Tančím jako žena, oblékám se jako žena. Žiju jako žena. 

A těším se, až mne někdo pochválí, jak jsem na svůj věk čiperná.



Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky